Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení
Michalová, Zdeňka ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Zdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...
Pedagogická komunikace mezi učitelem a žákem-cizincem na 1.stupni ZŠ
Lipovčanová, Helena ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce reaguje na aktuální téma vzdělávání žáků-cizinců na 1. stupni českých základních škol. Zaměřuje se především na problematiku začleňování žáků-cizinců do běžné výuky a identifikaci efektivních způsobů komunikační podpory ve výuce těchto žáků. V teoretické části jsou shrnuty poznatky vztahující se ke zmiňované problematice. Důraz je kladen na vymezení hlavních komunikačních překážek v učení žáků-cizinců. Dále jsou předložena dostupná metodická doporučení a inspirace z odborné literatury, týkající se průběhu začleňování žáků-cizinců do vyučování. Praktická část je zacílena na pomoc začínajícím učitelům. Je tvořena kvalitativním výzkumem, který prostřednictvím výzkumných metod rozhovoru, expertního dotazníku a reflektivní analýzy vlastní zkušenosti přináší a vyhodnocuje zjištění, jakým způsobem probíhá komunikace mezi učiteli a žáky-cizinci v běžné praxi několika pražských základních škol. Výsledkem jsou příklady dobré praxe, metodické postupy a doporučení, která napomáhají překonávání komunikační bariéry žáků-cizinců.
Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení
Michalová, Zdeňka ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Zdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...
Neformální vzdělávání jako podpora formálního vzdělávání
OHRAZDOVÁ, Jiřina Sára
Práce se zabývá klíčovými pojmy formální vzdělávání, neformální vzdělávání a výchova mimo vyučování. Druhá část se zaměřuje na prostředky, které podporují formální vzdělávání. Jedná se o obsah vzdělávání, prostředí, metody, vztah pedagoga a dítěte a vztahy mezi dětmi navzájem. Důležitá je role pedagoga, který vybírá činnosti a ovlivňuje jejich průběh. Třetí kapitola je případovou studií kontaktního centra Maják, kde probíhá doučování dětí a další volnočasové aktivity pro romské děti. V této části práce je popis zařízení, aplikované teoretické poznatky, osobní zkušenosti s tímto zařízením a rozhovor se sociálním pracovníkem, dětmi navštěvující toto zařízení a paní učitelkou ze školy, kam děti chodí. Z rozhovorů vyplývá, že děti, které Maják navštěvují, jsou více motivovány učit se a ve škole se jejich výsledky zlepšují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.